Uwaga! Twoja przeglądarka jest w bardzo starej wersji. Zaktualizuj ją natychmiast.

Korzystasz z bardzo starej wersji Internet Explorera (6.0). Nie jest ona wspierana przez producenta i stanowi potencjalne zagrożenie.

Aby w pełni korzystać z Naszego sklepu dokonaj aktualizacji.Tak, chcę dowiedzieć się więcej

Sklep Skarbca Mennicy Polskiej

Przejdź do głównej treści »


 

Aktualnie przebywasz w:

FAQ – Najczęściej zadawane pytania
1.       Jaka jest różnica między Skarbcem Mennicy Polskiej a Mennicą Polską?
Odp.:
Skarbiec Mennicy Polskiej S.A. jest jedną ze spółek należących do grupy
kapitałowej Mennicy Polskiej S.A.
2.       Czy złożenie pierwszego zamówienia jest w jakiś sposób zobowiązujące?
Odp.:
Nie. Zakupy w Skarbcu Mennicy Polskiej nie muszą, ale mogą zakończyć
się na jednym tylko zakupie.
3.       W jaki sposób można dokonać płatności?
Odp.:
·         za pobraniem (tylko w przypadku dostawy Towaru za pośrednictwem
Poczty Polskiej lub Firmy Kurierskiej) 
·         gotówką lub kartą płatniczą (tylko w przypadku odbioru Towaru osobiście)                       
·         za pośrednictwem płatności elektronicznych (online), tylko w przypadku
składania zamówienia za pośrednictwem strony WWW)
·         przelewem bankowym (po wcześniejszym uzgodnieniu płatności
pracownikami DOK-u
 
4.       Jaka jest różnica między numizmatem a monetą?
Odp.:
Jedyną cechą różniącą monety od numizmatów jest ich wartość nominalna (nominał).
Każda z monet posiada swoją wartość nominalną wyrażoną np. w euro, dolarach,
złotówkach itp. Zgoda na emisję monet zarówno obiegowych jak i kolekcjonerskich
musi być wyrażona przez centralny bank każdego z krajów dla którego przygotowywane
są monety. (W przypadku Polski jest to Narodowy Bank Polski) Jest to warunek konieczny
i niezbędny dla stworzenia i określenia produktu menniczego mianem „monety”.  Na runku kolekcjonerskich w sprzedaży dostępne są również inne produkty mennicze, określane
przez kolekcjonerów „numizmatami” czy „medalami”. Numizmaty nie posiadają wartości
nominalnej (nominału). Emitentem numizmatów nie musi być bank. Numizmaty oferowane
przez Skarbiec mennicy Polskiej wytwarzane są w Mennicy Polskiej z wykorzystaniem
takich samych technik menniczych jak w przypadku monet kolekcjonerskich.
5.       Jak długo czeka się na przesyłkę?
Odp.:
Czas realizacji zamówienia uzależniony jest od wyboru formy realizacji i wynosi:
·         Firma kurierska UPS
(realizacja do 7 dni roboczych)*
·         Poczta Polska
(realizacja do 21 dni roboczych)*
·         Odbiór Osobisty możliwy w Salonie Numizmatycznym Skarbca Mennicy
Polskiej S.A. znajdującym się w Warszawie przy ul. Waliców 11 (w budynku Aurum)
(realizacja do 2-3 dni roboczych)*
 
* czas realizacji podany powyżej określany jest w przypadku towarów aktualnie dostępnych w magazynie.
W przypadku towarów chwilowo niedostępnych czas realizacji liczony jest od daty dostępności wyszczególnionej w opisie towaru.
6.       Czy zamówienie można odebrać osobiście?
Odp.:
Istnieje możliwość odbioru osobistego zamówień po wcześniejszym umówieniu.
Zamówienia można odebrać w Salonie Numizmatycznym Skarbca Mennicy Polskiej
mieszczącym się w budynku Aurum przy ulicy Waliców 11 w Warszawie (Wola).
Salon czynny jest od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00 - 18.00. W soboty
Salon Numizmatyczny jest zamknięty.
7.       Czy zamawiając jeden numizmat/monetę otrzymuję całą kolekcję?
Odp.:
Zamawiając jeden numizmat/monetę jako pojedynczy produkt, klient otrzymuje
tylko ten numizmat/monetę. Natomiast zamawiając kolekcję, klient otrzymuje
pierwszy numizmat z kolekcji, pozostałe zaś w kolejnych miesiącach (zwykle
z częstotliwością wysyłki jednej przesyłki raz w miesiącu).
8.       W jaki sposób mogę zgłosić reklamację?
Odp.:
Reklamacje należy zgłaszać poprzez: 
·         Wysłanie pisma reklamacyjnego na adres:
Skarbiec Mennicy Polskiej S.A.
ul. Waliców 11,
00- 851 Warszawa
·         Wysłanie skanu pisma drogą E-mail:
skarbiec@skarbiecmennicy.pl;
·         Wysłanie skanu pisma Faks:
22 656 41 97;
·         telefonicznie: + 48 22 656 45 45 (w godzinach pn – pt: 8.00 – 18.00,
sobota 9.00 – 14.00), +48 22 656 41 96 (w godzinach pn – pt: 8.00 – 16.00).
 
9.       Czy jest możliwość wstrzymania kolekcji, np. z powodu wyjazdu?
Odp.:
Tak, istnieje taka możliwość. W celu zablokowania wysyłki należy skontaktować
się z infolinią Skarbca Mennicy Polskiej (tel. 22 656 45 45 lub 801 566 566*).
 
10.   Czy przesyłki mogą być połączone?
Odp.:
Jeżeli daty emisji/dostępności zamówionych numizmatów/monet są zbliżone,
przesyłki będą połączone. Wszelkie sprawy dotyczące modyfikacji w łączeniu
przesyłek należy zgłaszać bezpośrednio do Działu Obsługi Klienta.
11.   Kto zajmuje się dostarczaniem przesyłek?
Odp.:
Całkowite koszty dostawy wysyłanych przez nas przesyłek są stałe i uzależnione
są od wybranej formy płatności:
·         Firma kurierska UPS:
Koszt wysyłki paczki: 12,50 zł*
·         Poczta Polska: 
Koszt wysyłki paczki: 9,50 zł*
·         Odbiór Osobisty:
Bezpłatnie
* koszty dostawy doliczane są do przesyłek, których wartość
nie przekracza 2 000,00 zł. Wszystkie przesyłki, których wartość
jest większa lub równa 2 000,00 zł wysyłane są bez dodatkowych
kosztów wysyłki.
 
12.   Do czego służy kod zamówienia/ kod promocyjny i jak go zdobyć?
Odp.:
Kod zamówienia uprawnia do zakupu wybranych numizmatów w cenach promocyjnych.
Kod zamówienia najłatwiej zdobyć zapisując się na newsletter-a na stronie internetowej.
Skarbiec Mennicy Polskiej regularnie przygotowuje materiały promocyjne,
ulotki oraz Katalogi Kolekcjonera w których zawarte są kody promocyjne oraz
szereg informacji o aktualnych emisjach.
13.   Czy można zwrócić przesyłkę?
Odp.:
Tak. Przesyłkę należy odesłać w ciągu 14 dni od złożenia oświadczenia o odstąpieniu
od umowy na adres: 05-870 Błonie, Kopytów 44d (z dopiskiem „Skarbiec Mennicy Polskiej”).
14.   W jakiej kolejności Klient otrzymuje prezenty dołączane do kolekcji?
Odp.:
Wszelkiego typu dodatki/prezenty do emitowanych kolekcji dołączane są zazwyczaj do ostatnich przesyłek, wysyłanych w ramach zamówienia.
15.   W jaki sposób stali klienci Skarbca Mennicy Polskiej są powiadamiani o nowościach?
Odp.:
Staramy się na bieżąco informować naszych stałych klientów o nowościach
jakie przygotowujemy, aby jako pierwsi mieli możliwość rezerwacji monet
i numizmatów emitowanych w niskich nakładach.  Informacje sukcesywnie
przesyłane są do subskrybentów naszego newsletter-a oraz regularnie
przygotowujemy i wysyłamy do naszych klientów KATALOGI KOLEKCJONERA
w wersji papierowej.
 
16.   Jak często ukazują się nowe kolekcje?
Odp.:
Sukcesywnie rozszerzamy nasz asortyment. Dokładamy wszelkich starań
aby w każdym kwartale w naszej ofercie znalazły się nowe propozycje kolekcji
zarówno monet jak i numizmatów.
17.   Czy produkty sprzedawane przez Skarbiec Mennicy Polskiej są oryginalne?
Odp.:
Tak, są to wyłącznie produkty oryginalne, produkowane w większości
przypadków przez Mennicę Polską.
18.   Czy Skarbiec prowadzi sprzedaż abonamentów na monety NBP?
Odp.:
Tak, Skarbiec Mennicy Polskiej prowadzi sprzedaż abonamentów
na emitowane przez NBP Polskie monety kolekcjonerskie.
19.   Jaka jest różnica między abonamentem a kolekcją?
Odp.:
Abonament obejmuje monety emitowane przez NBP, natomiast kolekcja
lub seria to zbiór numizmatów/monet dostępnych w ofercie Skarbca Mennicy Polskiej.
* Opłata za połączenie jest zgodna z cennikiem operatora danej sieci.